VVIP Yang Terhormat

15.4.13

BERITA : JPA DIMINTA BERI CUTI TANPA REKOD

Kuala Lumpur, 14 April : Jabatan Perkhidmatan Awam (JPA) diminta supaya menimbang memberi cuti tanpa rekod pada 5 & 6 Mei ini kepada penjawat awam yang ingin balik ke kampung untuk mengundi pada Pilihanraya Umum ke-13 (PRU13).

Presiden CEUPACS, Datuk Omar Osman berkata, pemberian cuti itu penting untuk menggalakkan lebih ramai penjawat awam terutama yang bekerja di bandar, pulang ke kampung atau kawasan mengundi bagi menunaikan tanggungjawab mereka.

Walaupun hari mengundi pada 5 Mei adalah hari Ahad, tetapi ada beberapa negeri yang merupakan hari bekerja pada hari tersebut, katanya.

"6 Mei yang jatuh pada hari Isnin, CEUPACS minta agar penjawat awam ini diberi cuti supaya mereka tidak terburu-buru untuk balik ke tempat kerja terutama bagi yang bekerja mengikut syif."

"Bayangkan kalau penjawat awam itu bekerja di Kuala Lumpur dan mengundi di Kelantan, mungkin susah atau mungkin ada yang terpaksa mengambil cuti sendiri" katanya di sini hari ini.

Sumber : Utusan Malaysia

Footnote : Pagi tadi pun ada dengar berita ni kat Hotfm. Kalau benarlah apa yang dikata, x perlulah kami semua apply cuti rehat kan. hehehe

19 comments:

  1. mintakla diluluskan..klu x rugi cuti sehari..lg2 klu yg da mak2 org ni..cuti mmg spent tuk anak je klu sakit..huhuhu

    ReplyDelete
  2. jangan bagi cuti jer, bagi sekali dengan elaun untuk balik kampung, mahal tau tol dengan minyak nak balik, hehe...tu la kan, bagi betis nak paha :)

    ReplyDelete
  3. betul ke tu sue.....

    pssst : baru update senarai penuh peserta. chek kat http://maszmadi.blogspot.com/2013/04/senarai-penuh-peserta-ga-perfume-by.html ye.....

    ReplyDelete
  4. harap-harap dapatlah cuti tu.. Ros pun sekrang baru duduk di JB, tapi kena mengundi di Kedah..

    ReplyDelete
  5. hooo.. yeke.. mengundi hari ahad yea.. teman lupa nk check kalendar.. hihihi.. done singgahbalas n klik2 whitening cream kat atas 2.. heee..

    ReplyDelete
  6. Bagus jika diberi cuti senang nak balik mengundi bagi mereka yg pulang ke kg,yg di bandar lagi suka boleh rehat free.

    ReplyDelete
  7. kalo betul... oklah... jimat cuti rehat akak

    ReplyDelete
  8. syiokler kalau dapat yerk.. akakni tak berkenaan ngan orang gomen tak leh nak kata apaler...

    ReplyDelete
  9. Hope diluluskan la yek...mesti yg keja gomen sonok tu

    ReplyDelete
  10. Selamat mengundi....
    Memamng syok kalau dapat cuti tu...

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara