VVIP Yang Terhormat

8.3.12

HI BANGKOK! BYE2 MALAYSIA!

Assalammu'alaikum..hari ni nak update working+honeymooning kami di Bangkok..Sebenarnya bkn bercuti sgt pun..my dear hubby dpt offer dari Tourism Malaysia utk buat persembahan angklung sempena Thai International Travel Fair (TITF#10), Bangkok dari 23 - 26 Februari 2012..

Malam Selasa tu mmg sgt bz..bz nk packing baju, angklung, costume dll..tido pun 2-3 jam je..mmg kelam kabut lah..kami gerak dari rumah seawal jam 6 pagi ke KLIA memandangkan flight kami ke Bangkok pada jam 9.10 pagi..saya mitak izin mak abah utk hantar kami ke KLIA sbb saya nk riba dan dakap baby sepuas hati sebelum berlepas..airmata saya berlinang tanpa disedari..

Masa sampai di KLIA, hati saya sgt2 sayu dan sebak..x sanggup nak tinggalkan baby dan kakak..airmata bergenang lagi..klau bole, nak bawa sekali..tp memandangkan kekurangan bajet, kami terpaksa tggl kan mereka..jgn slh anggap ye kwn2..saya mmg berhajat nk bawa anak2 pergi sekali..memandangkan prgm ni kt Thailand dan waktu prgm adalh dari pagi hingga malam..baby pulak belum sihat lg..nnt kerja ke mane, anak2 ke mane..kami xnak org salah faham..kami xnak aniaya anak2..biarlah mereka ditempatkn di bawah jagaan org yg paling saya percaya..insyaAllah akan selamat..amin..

Ok..kami naik flight MAS pergi balik, flight kami pd jam 9.10 pagi dari KL ke Bangkok dan dijangka tiba pada jam 10.15 pagi..actually, perjalanan dr sini ke sane mengambil masa lbh kurang 2 jam 30 min..tetapi kerana perbezaan masa di sana lbh lewat sejam dari waktu Malaysia, tu yg nmpk mcm sejam je perjalanan..

BANGKOK! HERE WE COME....!!!

10.15 pagi (waktu Thailand) selamat mendarat di Suvarnabhumi Airport, Thailand..alhamdulillah..sepanjang perjalanan, kami tertidur.mungkin terlalu letih sbb x cukup tido for a few days ago..tp mase landed tu, saya menangis sbb rindukan anak2..sampai je trs call mak abah tnya khabar anak2..c kakak dh pegi school (excited nk jumpa kwn2 lame), baby plak tgh titun..alhamdulillah, dia x mengamok..cuma mak kata dia tercari2 mommy n babah..alahai..lg sayu hati mommy, berjuraian air mata ni mengalir.. :'(

Sejurus sampai, kami disambut oleh Timb Pengarah dan kakitangan Tourism Malaysia-Thailand..terus menuju ke Hotel Furama International yg terletak di Silom, Bangkok...tapi disebabkan bilik kami belum siap lg, kami trs menuju ke Restoran Mak Yah (muslim restaurant, tp payah nk communicate sbb diorg xtau sgt BI..mcm itik berckp dgn ayam dh bunyi nye..hahahaha..lunch ditaja sepenuhnya oleh Tourism Malaysia-Thailand..alhamdulillah..hehehehe...menu-tom yam seafood, telur dadar, ikan siakap goreng & sayur campur (xdpt nk amik gmbr coz dok setable dgn Pengarah n Timb Pengarah Tourism Malaysia-Thailand...sbb ade discussion utk performance..huhuhu)

tuk tuk...transport yg sgt terkenal di Thailand..
Pas makan, kami trs callo ke hotel utk check-in..ni la mase yg ditunggu2..sbb ape?sbb bdn dh melekit, nak mandi..dan yg plg penting, nak titun!!!! Jom ke Furama...

tgk la bilik air kt Furama, clear! hahahaha..mmg sesuai utk honeymooning! romantik gitew! LOL...
pemandangan pd jam 6.30 petang..matahari nak terbenam..
Akibat lena tidur x hengat dunia (mengantok yg teramat kan..), kami tersedar dari tidur pd jam 9 mlm...haaaa, sudah! nasib baik la malam ni aktiviti bebas..hahaha..so, kami jalan2 cari makan la..pusing punya pusing, xde plak jumpa restoran makanan muslim..sedih! last2, pegi 7E cari maggi goreng Mi Sedap..klau nak tau, kami sgt2 terlupa nk bwk stok maggi, biskut dsb..sbb baby baru discharged petang Selasa tu..so, agak kelam kabut packing brg..huhuhu..mmg x teringat lgsg stok makanan..arggghhh...rugi je!

TITF#10 berlangsung di The Queen Sirikit National Convention Center pada 23-26 Feb 2012...mmg sgt meriah..fair ni same jugak dgn MATTA Fair kt Malaysia..dari Malaysia, kami memperkenalkan tarian, persembahan angklung n demo teh tarik..jom layan pics sepnjg di TITF#10...

ngan Group Tarian lead by Abg Jai..kelas!
serious, kitorg lgsg x paham ape yg diorg ckpkan..sbb diorg ckp dlm bhs Thai..
cuma tau nama Zack & Malaysia je...hahahaha
i know ur feeling my dear..he's nervous coz ni international fair..nk bg persembahan yg terbaik..
persembahan dr Jepun..terbaik!
Menyambut ketibaan Malaysia Ambassador di Thailand...mmg meriah!
H.E Ambassador Dato' Nazirah Hussain, Malaysia Ambassador di Thailand melawat booth Tourism Malaysia dan menyaksikan persembahan dr Malaysia's performers (gabungan antara persembahan angklung, teh tarik show dan tarian)
artis dari Jepun..husb & wife jugak.. :)

seni ukir yg sgt tinggi value nye..cantik!

buat aksi ala2 gunung berapi gitew!

jom  ke Hong Kong!

ana sudah naik unta laaa...
To be continued..... ^_^
Tunggu n3 working plus honeymooning yg seterusnya....

Foot note: sepanjang kami berada di sane, lagu "Cintaku Tertinggal di Malaysia" sering bermain dlm fikiran..serius sedih bila dgr lagu ni coz teringat kt anak2.. :'(

1. wow bestnya sis
    ada ole2 x?
    hahhahhah

2. WOW BEST NYE SU KEJE SAMBIL BERJALAN EK.. BIS TU KEJE KAT MERDEC CAMNE

1. Zana: keje yg ni biz sendiri but still working with MATRADE..hihihi..

3. bangkok juga kota fashion, kan sis? bestnya holidayyy!

4. ala, kalau tau gi sana, nak kirim FM bangkok...huhu...
    makin masyuk korang ye...Alhamdulillah...

p/s: dear, baby dah sihat sepenuhnya?

5. Anum: ala..x dpt nk beli sgt..bajet xde coz belum gaji..huhuhu..insyaAllah, ade rezeki kita bg k..hihi

6. sambil pegi bekerja... boleh jalan2 & honeymoon kan :)

7. Adarnadzmie: jauh perjalanan luas pemandangan.. :)

8. Fifiey: yup2..kota fesyen..smpi xtau nk pilih.. :)

9. Kak Wahida: x dan nk inform sbb ank warded kan aritu..huhu..xpe, klau nak saya bole kirim kt kawan Thai..nnt dia dtg cni..

Alhamdulillah kak..baby dh sihat..now ade kt kmpg stay dgn parents buat sementara waktu.. :)

10. Liza: yes darl..dh lame x honeymooning..so, amik kesempatan yg ade ni utk berdua2an..hehehe :)

11. bestnya jalan2....luas pemandangan ye...:)

12. Syuhadah: best2..at least kita dpt blaja budaya org sane..tp klau stay berbulan/bertahun, mmg bosan..hehehe.. :)

13. As salam Sue-Rya,

Sawadikap! Hahaha! tu jelah pun akak tau..hikhikhik... Seronok tgk persembahan tu sume ek... Takpelah sekali-sekala tinggalkan anak... Ade sebab kan :)

14. bestnya!!
    honeymoon package skali!
    wow!

15. Kak Marya: sawadikap..hehehe..mmg seronok..bole la akak promote kami utk ke tempat akak pulak..mane tau ade rezeki nk ke sane..betul tu, skali skala kena spend time berdua2an dgn en suami.. :)

16. Emma: yes darl..honeymooning..skali skala kena lah spend a quality time with hubby.. :)

17. saya teringi nak g bangkok ni...tp xde geng lgpun bhya..takut..haha

1. HAIRY: best woo kt sane. skali skala jenjalan kt negara org kan. :D

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.