VVIP Yang Terhormat

18.10.13

SET BERPANTANG YANG SUPER DUPER AWESOME!

Assalammu'alaikum WBT.

Hai korang..lamanya tak update blog yg semakin hari semakin bersarang ni..huhu..mohon maaf kt korang semua sbb buat masa ni saya mmg tak berkesempatan nak balas jejak..rasa bersalah sgt2..kekangan masa kat rumah mengurus anak2, masa beredar terlalu pantas..huhuhu..dari pagi sampailah ke malam busy busy busy dgn urusan anak2, rumahtangga dsb. Mmg tak dan nak BW dan up new entry. Huhuhuhu

Seperti yg dijanjikan, saya nak berkongsi dgn korang semua set berpantang apa yg saya amalkan. Bertahan hingga lbh kurang 3 bulan. Yg pastinya, selepas pengambilan set berpantang yg super duper ni, saya sgt kurang tidur pada waktu siang semasa berpantang aritu. Kalau masa anak sulung dan kedua dulu, time siang je mesti saya akan tidur. Biasalah mak mak kan, diorg lg suruh kita tidur time baby tgh tidur. Betul x?

Tapi kdg2 kalau dah terlalu mengantuk, tido jugaklah sbb kita time berpantang ni, mmg selalu berjaga tgh2 malam kan..utk pengetahuan korang juga, sepanjang tempoh berpantang, saya tidak pernah mengalami sembelit sepertimana yg pernah dialami semasa kelahiran anak sulung dulu, hanya dgn pengambilan set perpantang ini.

Selain daripada itu, berat badan saya semakin berkurangan dari sebelum mengandung lagi. Kulit muka pun semakin cerah dengan pengambilan set berpantang ni. Hari-hari incik hubby puji. Auchhh..malu kite! Susu pulak semakin melimpah ruah, sampaikan tak muat freezer tu. Hubby hadiahkan freezer baru kat kita pulak tu. Terharu sbb hubby SOKONG 100% penyusuan susu ibu ni. Alhamdulillah.... ^_*

Meh saya tunjuk apa yg saya ambil sepanjang berpantang baru2 ni...


Utk pengetahuan korang juga, set berpantang ini juga lebih kurang sama dengan set hamil dan set menyusu, cuma perlu add on mana yg perlu je. Since preggy, berpantang  hinggalah menyusu, saya masih mengamalkan pengambilan vitamin-vitamin Shaklee ni dan ianya bertahan di antara 1 hingga ke 3 bulan. Sgt jimat dan berbaloi! Suplemen yg dicadangkan untuk ibu yang baru bersalin ini bukan shj baik utk ibu dari segi pemulihan tubuh dan emosi tetapi juga dari segi penyusuan sendiri.

Di dalam SET BERPANTANG ini mengandungi:

1. B-COMPLEX
B Complex lengkap dengan 8 jenis vitamin B untuk kesihatan saraf dan juga anti-stress. Ibu baru bersalin biasanya mengalami sedikit pressure yang jika tidak dibendung boleh membawa kepada 'meroyan'. Berada dalam keadaan tertekan juga boleh memberi kesan kepada pengurangan susu badan.

2. VITAMIN C
Vitamin C penting dalam penjagaan kolagen tubuh. Vitamin C membantu penyerapan zat besi bagi mengelakkan anemia di kalangan ibu yang baru bersalin. Ia juga penting untuk mencegah jangkitan selsema.

3. VITA-LEA
Multivitamin dan multimineral yang membekalkan 28 jenis nutrien yang diperlukan oleh tubuh. Ia mengandungi beta kerotena untuk pemulihan dan perkembangan tisu, kalsium, fosforus dengan vitamin C & D untuk kesihatan tulang dan penyusuan, biotin dan panthotenic acid untuk metabolisma lemak dan vitamin B12 untuk pembentukan sel darah merah. Maklumlah, ibu baru bersalin pasti banyak kehilangan darah.

4. ALFALFA COMPLEX
Digunakan sejak berzaman sebagai milkbooster (perlu diambil selepas bayi anda benar-benar telah pulih dari jaundis/demam kuning)

5. OSTEMATRIX
Gabungan kalsium-magnesium-vitamin D dan mineral-mineral lain bukan saja baik untuk tulang dan gigi malah membantu dalam pembentukan sel darah serta untuk mengelakkan sembelit semasa berpantang.

6. ESP
Ibu yang baru bersalin memerlukan protein untuk membina kembali tisu-tisu dan memulihkan badan selepas bersalin. Protein juga penting dalam penyusuan susu ibu. ESP membantu memperbanyakkan susu ibu dan juga memekatkan susu ibu agar bayi cepat kenyang walaupun minum sikit je.

Next entry, saya akan ceritakan pengalaman saya mengambil set menyusu dan saya akan tunjukkan sendiri hasil dari pengambilan SET BERPANTANG dan MENYUSU. Teruja dah ni. Hihihi

Jom SMS/Whatsapp saya, SURIA 014-2379783 untuk mendapatkan set berpantang yang super duper awesome ini dgn harga yg sgt menarik! Sekiranya korang nak bertanya tentang apa saja yang berkaitan tentang Shaklee. Konsultansi PERCUMA untuk anda yang benar-benar berminat.

Jom sihat bersama Shaklee!

SURIA 014-2379783
Shaklee Independent Distributor
ID Member : 894794
COD area Shah Alam, Kg Subang, Subang Jaya, Klang
Postage ke seluruh negeri di Malaysia

17 comments:

  1. semoga sue berjaya dalam bisness sue ya,,amin

    ReplyDelete
  2. nanti kalo nk tmbh baby kne standby nih siap2

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hihi..bole dear..Mmg perlu ada stok in hand..set mengandung=berpantang=menyusu lebih kurang sama je..jimat dan berbaloi!

      Delete
  3. produk shaklee mmg bagus2 kan sue...lieya suke set menyusu die...susu mmg beza...pekat likat ...baby minum pun puas....hasil pam pun byk.....mmg terbaik laa produk shaklee....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tau xpe lieya..dulu berkira-kira bila nk beli set berpantang ni..tapi bila dah cuba baru tau khasiatnya sgt terbaik..boleh bertahan hingga 4 bulan tau..super duper awesome n berbaloi kan..

      Delete
  4. bagus. ramai jugak kengkawan akak yg ambil.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Produk shaklee mmg dah terkenal di serata tanahair kita ni. Alhamdulillah..hasilnya pun memberangsangkan ;) insyaAllah

      Delete
  5. rara pon mkn ni jugak masa pantang dulu.best je.

    ReplyDelete
  6. sy sdg mengandung ank prtama skang and dah beli produk shaklee utk set berpantang dan menyusu.. baru nak cuba sebab ramai kata bagus. hope ok la utk saya :)

    salam dari sy yg singgah pertama kalinye ke sini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks dear ummi..insyaAllah ok..kena usaha dan bnykkan bberdoak..istiqamah tu yg penting..good luck ya!

      Delete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara