VVIP Yang Terhormat

24.10.11

Mummy, I'm 7 months old...

Saya dah genap berumur 7 bulan pada hari Ahad, 9 Oktober yang lalu..tapi saya x sihat..saya dijangkiti virus demam, muntah2 dan cirit-birit yang sangat serius..saya x lalu makan dan minum susu..at last, mummy bagi minum glucose sbb tamo saya lemah..sian mummy dan babah sbb berjaga malam..ni sume sbb saya x bole tido..saya meragam n muntah je malam2 tu..sampaikan mummy terpaksa amik cuti seminggu..mujur lah doktor baik hati nak bagi MC pada mummy..xde la cuti mummy bazir mcm tu je..

Hari ke-2, suhu badan saya meningkat sehingga 38.5 degree..doktor di PUSRAWI menasihatkan mummy bawa saya ke hospital..tapi mummy x dpt bawa pada hari Isnin tu sbb babah outstation ke JB..sian mummy..nak uruskan kakak ke sekolah lagi..dgn saya yang sakit mcmni..sian saya tgk mummy..sampaikan nak makan pun x sempat..ni sume sbb jaga anak2..saya nampak mummy menangis bila tgk saya lemah, x ceria dan x aktif mcm hari2 sebelumnya..tiap2 saat mummy sentiasa di samping saya..mcm2 cara mummy buat supaya panas badan saya turun..thanks to Mummy Jue sebab sudi bantu mummy kite utk dptkan GL..mane la tau saya kena tahan wad..apepun, get ready je GL tu dlm kete..thanks so much Mummy Jue...lebiu!!!

Mummy tunggu babah balik..tapi babah kata tengah malam baru babah sampai..hari ke-3 tu baru mummy n babah bawak saya ke hosp utk check-up..doc check suhu dah turun ke 37 degree..so, doc x tahan saya di wad..mummy n babah lega..klau kena tahan wad, lg mereka susah hati..mmg lama klau kena tahan wad sbb doc nak pastikan saya pulih sepenuhnya baru bole discharge..tapi saya lega sbb x kena tahan..mummy bagi makan ubat mcm biasa..banyak giler ubat..tapi saya makan je la sbb nak cepat sembuh..


di hari pertama, sakit2 pun saya boleh senyum cam biasa..

thanks kakak kerana sudi melayan saya...

Pada hari ke-4 saya jatuh sakit tu, mummy bawa saya ke hospital utk follow-up check-up lagi..doc kata saya dah semakin pulih..doc soh teruskan bagi minum susu badan, minum glukos dan makan ubat antibiotik utk bagi saya tenaga..ubat tahan muntah dan cirit-birit plak, doc soh bagi jika perlu selagi saya masih muntah dan berak2..mummy call nenek bgtau saya sakit..nenek soh mummy n babah bawak saya n kakak balik Melaka..nenek boleh tolong jagakan kami berdua..sian kt mummy..dalam kete pun saya masih muntah2 jugak..

Pada hari ke-5, saya masih demam..tapi kali ni ada selsema dan batuk berkahak pulak..saya dah x berak2..tapi masih muntah2..kali ni, nenek pulak ambil alih jaga saya yg sakit ni..alhamdulillah, saya dah kembali ceria..cuma kurang aktif..x meniarap dan merangkak mcm biasa..banyak baring je sbb masih lemah..


saya monyok je..x senyum langsung bila mummy amik gambar..

tgk lah..saya lemah je..x seceria dan x seaktif dulu..huhu

berat badan saya sgt susut..dari 9.3kg turun ke 8.5kg..

Pada hari ke-6 dan ke-7, saya masih selsema dan batuk berkahak..kadang2 je saya muntah..nenek terus bagi saya makan ubat..doc nasihatkan supaya saya diberi minum susu dan glukos mcm biasa utk kembalikan energy saya..

Pada hari ke-8, syukur alhamdulillah..saya dah semakin aktif dan ceria seperti sediakala..cuma saya masih selsema dan batuk lagi..mummy bawa saya follow-up check-up di hosp gleneagles..paed soh stop mkn ubat2 dari klinik..paed bagi ubat yg mmg khas utk kanak2..kiranye ubat2an tu ubat terkawal from overseas..saya pernah makan ubat2an tu dulu..kejap je baik..

suka nye kakak!!!

saya dah semakin aktif dan ceria..seronok!!!
Kini, saya dah kembali bam bam...yeay!!!

Syukur alhamdulillah..saya dah kembali aktif dan ceria seperti sediakala..seronok sgt2..mummy dan babah dah x perlu risau lagi ye..saya dah OK!!! boleh mam bubur dan shenen mcm biasa..hehehe..ALHAMDULILLAH... (^_^)

2 comments:

  1. hey budak bobot..tunggula mummy geget nanti..ahahahaha

    ReplyDelete
  2. @Mummy Jue: asyik nk geget saya je..x aci ni..tunggu la saya ade gigi nnt..hehehe

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara