VVIP Yang Terhormat

20.8.15

BEGITU LUAS REZEKI DARI-NYA

Assalammu'alaikum WBT.

Bercakap tentang rezeki ni kan, mesti ada yang cakap, rezeki ni datang dalam bentuk kewangan semata-mata. Oh silap tu. Allah menjanjikan rezeki dalam pelbagai rupa bentuk. Kerjaya, harta, wang, rumah, pasangan, anak-anak, dan segala macam jenis rezeki yang Allah limpahkan buat kita. 




Maka, setiap apa yang kita usahakan, setiap apa yang kita kerjakan, seharusnya kita berdoa agar dipermudahkan. Selebihnya kita bertawakkal kepadaNya Yang Maha Esa. Mungkin rezeki itu tidak akan datang segera dan sekelipmata, mungkin ianya mengambil masa yang lama. Semua itu rahsiaNya. Apapun, kita harus ungkapkan rasa kesyukuran kepadaNya di atas segala kurniaan yang telah kita kecapi hingga ke hari ini. Syukur alhamdulillah. Thank you Allah.. :)

Till we meet again...
Have a nice day :)

Salam sayang,
Suria Qaisara Beauty Touch

7 comments:

  1. Betul tu, Sue. Rezeki Allah beri bukan sekadar duit aje. Ada banyak caranya cuma kita ni kadang-kala alpa dan terus terlupa nak mengsyukuri nikmat Tuhan beri. Susah kita, ada yang lagi susah. Senang kita, ada yang lagi senang. Bersyukurlah atas segala rezeki yang Allah beri tapi dalam waktu yang sama kita berusaha untuk memperbaiki hidup dan diri.

    ReplyDelete
  2. Betul..ketenangan fikiran juga rezki..bak kata semua yg kita ada ni kurniaan allah yg xternilai harganya...syukur kan dear..

    Salam ukhuwah

    ReplyDelete
  3. betul tue..rezeki ni luas.bukan takat duit jer

    ReplyDelete
  4. betul tu, dah rezeki yang paling istimewa buat kita ialah kesihatan dan kebahagiaan kan, kak ana singgah petang jenjalan sini :)

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara