VVIP Yang Terhormat

3.2.12

Anugerah Juara Lagu 26 (Part 3)

Assalammu'alaikum WBT..Salam Jumaat yg penuh berkah..hai kawan2 blogger..fuhhhhh..agak bz skit dari semalam..hari ni baru la dpt terjah blog kawan2..ari isnin saya cuti, ari selasa hapdet blog skit..tp xdpt nk terjah..kelmarin cuti dok rumah, lg la xdpt nk terjah..sbb nak spend more time with my lil' kids..bukan selalu dpt cuti2 msia kan..hehehehe..

Ok..ini adalah n3 terakhir ttg AJL26..seronok sgt dpt bergaul dgn artis..ini merupakan satu pengalaman yg baru buat saya..xde niat nak riak da bangga diri, tapi saya hanya menjalankan tanggungjawab saya kepada SuWaRa Entertainment..saya dpt jumpa artis yg top n ade jugak yg x brp nk top..tapi mereka semua sgt3 best! sporting! saya bergurau2 dgn mereka pun mereka x kisah..ok aje..mmg terbaik la..pentas AJL kali ini antara yg terbaik berbanding tahun2 sebelumnya..ye ke?xtau la korg nye pendpt kan..hehehehe..


Persembahan pembukaan..sgt awesome dari Jamal Abdillah..suara dia mmg maintain dari dulu sampai skang..i loike! mcm tau2 je saya nak snap pic dia..hehehehe..double thumbs up abg Jamal! keep it up!


Persembahan Awie juga x kurang hebatnya..best! meletops! lighting sama warna plak dgn shawl saya..hahaha..mmg super duper power la..mase ni abg Awie betul2 di belakang saya..dia pun bwk cam pro dia jugak..toleh terus ke belakang n snap gambar dia..nasib baik dia sporting..hehehe


'Sedetik Lebih' dendangan Jaclyn Victor..lagu ini adalah ciptaan sepenuhnya oleh Edry Abd Halim (KRU)..sgt2 best la..Jac bijak dlm menyampaikan lagu..teknik persembahan yg cukup mantap..kami yg berada di stadium terpaku dan mmg naik la bulu roma bila dgr suara dia..dia pandai control her voice..saya sangkakan dia yg mendapat 'Vokal Terbaik'..tapi xde rezeki beliau..apapun, congrats to Jac kerana berjaya membuat persembahan yang memukau!

 
Tahniah juga kepada Datuk Ramli MS dan orkestra kerana telah mengiringi persembahan di AJL 26..mmg best! Datuk ni sgt garang tau..dia sgt particular ttg masa..mase my dear hubby dtg rehearsal n training, ada la sorg hamba Allah ni terlambat..Datuk bagi masa 5 min je..klau 5 min tu dia x dtg, end of the programme je la..Utk pengetahuan u olls, mase saya n my dear hubby otw to backstage, saya terserempak dgn Datuk Ramli MS..dia tgk saya dan tetiba dia cakap "u, kejap.." pastu dia cakap, "oh, bukan2..sorry". My dear hubby tersengih je.."salah org la tu.."
 
Jom saya perkenalkan Projek Pistol..Yg kiri skali tu drummer, tgh2 tu vocalist n abg edry tu lead guitar..actually ade sorg lg, 2nd guitarist..tp dia bz ngan kwn dia kot..mmg best la performance diorg..saya teruja sbb lagu tu ditujukan khas buat Wanita Seluruh Dunia..berbangga jap dicipta menjadi wanita..hehehehe..ini adalah pertama kali mereka menyertai AJL..syabas betta!
Haaa..cantik kan rambut dorg..geram tau..saya sempat buat lawak lagi ngan dorg.."abg, pinjam rambut bole tak..?cantik r..berkenan plak saya..rambut saya pun x secantik mcm ni.." abg Edry tu senyum je..dh la dia highlighted rambut dia warna merah..kan dh sama warna dgn shawl saya..hahahaha..i heart u la bang! lalalalalala..apapun, performance mereka mmg meletup..superb! since dorg buat soundcheck n rehearsal lg saya dh suka ngan lagu ni....lg la i heart u..LOL!
'Kekanda Adinda' persembahan MonoloQue ft Atilia...lagu ini adalah ciptaan sepenuhnya oleh MonoloQue sendiri..kalau dgr lirik, mmg simple but it nice..suami isteri di zaman skang patut dgr bait2 lirik lagu ni..hehehe..nyanyian mereka diiringi oleh persembahan angklung (by my hubby n his fren) dan brassband SMK Victoria..persembahan yg sgt MANTAP!! kalau saya jadi juri, mmg saya akan pilih mereka utk Anugerah Persembahan Terbaik..cuma rezeki tidak memihak kpd mereka..apepun, mereka tetap TERBAIK di hati saya dan peminat2 mereka...ini adalah penyertaan mereka yg pertama kali di dalam Anugerah Juara Lagu..satu kejayaan yg cukup membanggakan! mereka telah bekerja keras mengadakan latihan selama 3-4 minggu..walaupun penat, tapi berbaloi..kerana persembahan mereka sgt mantap..ramai kwn2 yg sms, tweet saya ucapkan tahniah walaupun mereka tidak mendpt sebarang anugerah dlm AJL kali ni..TAHNIAH diucapkan!!!

Dulu Butterfingers..kini MonoloQue..sgt MANTAP..! tapi mereka tetap org yg sama..membawa pembaharuan dlm berkarya..gerek seh!

I love this pic..Kekanda klasik, Adinda moden..amacam?boleh buat cover album tak..(hahahaha..bajet!)
'Cinta Muka Buku' persembahan dan ciptaan Najwa Latiff n akak dia..'Gadis Semasa' dan 'Penakut' persembahan dan ciptaan sepenuhnya oleh Yuna..saya kagum dgn mereka..dikurniakan bakat yg luar biasa..seronok tau dpt buat lagu sendiri..dah la buat sendiri, skang mereka semakin famous..menjadi idola kpd remaja2..tahniah kpd mereka..walaupun pulang dgn tangan kosong, tapi agak membanggakan kerana telah berjaya ke pentas AJL26..teruskan berkarya!


Yuna sgt tinggi ok! saya sempat melawak dgn dia.."eh, nape Yuna tinggi sgt..x dpt saya nk hug" dia pun gelak je..dia kata "eh, bolehlah..(sambil tangan dia hug pinggang saya)" haaa..kan saya dh cakap..mereka2 ni x sombong..best borak2 dgn dorg..jejaka kesygn Yuna, Qi Qushairi (Jalan2 Cari Makan) pun ada sama, temankan Yuna semasa AJL26..semoga jodoh u alls berpanjangan k..i heart u Yuna!

'Kalau Berpacaran' persembahan Sohaimi Mior Hassan, Ana Raffali dan Altimet..mase ni mereka baru sahaja selesai buat persembahan..saya tak dpt nk snap gambar diorg on stage sbb xnk lepaskn peluang bertemu dgn artis2 kt belakang stage & bilik persalinan..at least, dpt berjumpa dgn dorg lbh dekat lg..so, xdpt nk comment ttg persembahan dorg..cuma lagu ni best jugak..agak catchy..hehehe..well done n good job guys!

  Bersama Leya..dh 3 kali jumpa dia..bila mention angklung performance kt NLKO, baru dia teringat..hehehehe..dia x sombong!

 Hmmmm..mamat ni mmg banyak cakap..Along..dia la yg jadi Charlie Chaplin berbaju kuning utk persembahan Alyah.. :P

 Tahniah Aizat kerana berjaya membawa lagu 'Sungai Lui' dgn mantapnya walaupun gitar kamu tidak berfungsi dari awal hinggalah ke akhir persembahan..xtau la ape masalah teknikal nye tu..angklung performance di awal persembahan pun, x dengar..diorg terlupa nk on mic..utk pengetahuan korang,  laptop macbook pro dan camera canon milik abangnya telah hilang semasa AJL di dressing room dia..kesian kan..semua kerja, gambar, lirik, lagu dll ada dlm laptop tu..mmg sian sgt2..nk dptkn balik benda tu semua x mungkin..tp diorg dh buat police report..semoga Aizat dan Anas tabah hadapi dugaan dari Allah..setiap yg berlaku pasti ada hikmahnya..


Alyah berjaya membuat persembahan dgn baik sekali..sehingga diangkat sebagai 'Persembahan Terbaik' utk lagu 'Kisah Hati'...tabik spring! doll bergerak dlm music box..she's gorgeous! (dia peluk pinggang saya tau..hehehe)

 Remy Ishak..jadi hero utk lagu 'Kisah Hati'..haaa...abg Remy ade ape2 ke dengan Alyah..?sila jawab soalan cepumas perak gangsa ni...hehehehehe..masa dia keluar buat persembahan tu, semua org menjerit..



Faizal Tahir..saya mmg peminat setia FT..seriously..sampai terbawa2 dlm mimpi..mimpi buat performance on stage dgn FT..saya bgtau dia tau yg saya mimpi kan dia..dia mcm x percaya je sbb ade peminat setia mcm saya ni..syabas abg FT sbb berjaya mengangkat lagu 'Karma' dan mendpt tempat ke-3 lagi..mmg kelas!!

 Sepanjang persiapan AJL26, saya dan anak2 sentiasa di sisi suami saya ..x kira masa dan waktu..bagi saya dia adalah anugerah yg amat berharga..tanpa dia, pasti saya tidak akan berada di tahap ini sehingga diangkat menjadi 'Manager' to SuWaRa Entertainment..

So, kalau korang nak persembahan tradisional (angklung solo, angklung group atau persembahan nyanyian), korang boleh hubungi saya sendiri..korang boleh jugak view SuWaRa Entertainment's blog..

utk pengetahuan korg jugak, my dear hubby ni setiap hari akan buat lagu baru..lirik?saya cuba buat utk menyedapkan lagi lagu2 tu..dan setiap kali beliau buat lagu baru, pasti saya yang akan mengeksperimenkan lagu2 tersebut..semoga my dear hubby berjaya di masa2 akan datang dlm industri muzik..insyaAllah..

Till then, have a nice day!

16 comments:

  1. terbaikk..suka AJL kalinih..memang terbaik dari ladang la org kate

    ReplyDelete
  2. Intan: ha'ah..sue pn rase AJL kali ni yg terbaik dr sebelum2 ni..hehehehe :)

    ReplyDelete
  3. asalam ... salam kenal ... saya new bie ... dah follow awak ... sudilah kiranyer follow saya plakk ..tq.

    ReplyDelete
  4. Abg Ajak: W'kumslm..salam perkenalan juga..thanks for following me..i'm done following u..sudi2kanlah membaca belog yg x seberapa ini..thanks again!

    ReplyDelete
  5. Qhaifa: meriah kan..klau tgk live kt stadium lg best..mantap!

    ReplyDelete
  6. Sue. . . Mana abe Ramlee MS. Takkan tak mo bergambar dgn dia. . . .Hehehhe.

    ReplyDelete
  7. =) bestnye.... huhuhuhu

    kim salam kat sis yuna >_<" hihi

    ReplyDelete
  8. hehe, lama x buka blog..
    terbaekkk... terus maju buluh voices!!!

    ReplyDelete
  9. waaa
    untung r kak su dpt jumpa suma..
    lmbt plak tau..
    tdak leh kim salam kt najwa:)

    ReplyDelete
  10. Abe Nazri: x dan nk bergamba dgn dia..dia bz bebenor..huhu

    ReplyDelete
  11. Natasya: hehe..kebetulan je tu..x penah terpikir dpt jumpa diorg..best la sbb diorg sgt sporting! baik..nnt saya kem slm kt dia k :)

    ReplyDelete
  12. Anet: tu la..tgk awk dh lame bebeno menyepi dr dunia blogging..so, sila la hapdet ape2 yg ptt k yg bole dikongsi bersama..hehe..thanks for ur support.. :)

    ReplyDelete
  13. Shark: beruntung la nasib badan..hehehe..klau x kerana dpt All Access Pass tu, x merasa la dpt bersalam peluk cium retis2 tu..tp ngan najwa x dpt nk amik gamba..awk ni sungguh peminat setia dia kan..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara