VVIP Yang Terhormat

17.6.10

"ACT GOT TALENT"

Last nite, kami bored sangat2 sbb nothing to do..but, in my mind, i'm always thinking about the competition. "Dear, jap lagi kita praktis nyanyi utk ACT Got Talent ye..kita hanya ada mase 2 hari je lagi ni..dengan band dah ok dah..kita praktis utk lagu solo plak eh.." Hubby aku ni klau bab praktis, dia memang suka sangat2..nak2 cam aku ni yang jarang dapat praktis dengan dia..almaklumlah, dia jarang sangat dia ade di rumah time malam sbb mengajar angklung kt studio..mase pertandingan tu nanti, utk lagu solo, unplugged je..memandangkan aku akan terlibat utk kesemua lagu2 di bawah, so i have to be well prepared..practice makes perfect..yeh yeh...!!!
1. Solo (Sayang) ~ medley lagu 'Menghitung Hari' (Kris Dayanti) & 'Dan Sebenarnya' (Yuna)
2. Solo (Hubby) ~ lagu 'Yang Teringin' (ciptaan beliau sendiri) n aku akan jadi 'backup vocal'
3. Band ~ lagu 'Blind' (dipopularkan oleh kump Lifehouse)
4. Duet ~ lagu 'Pandang2 Jeling2 (Dato' SM Salim & Ct Nurhaliza) sekali lagi kami mempertaruhkan lagu ini spt pertandingan MATRADE Idol 2009
5. Persembahan Angklung (Hubby) ~ Hore2 Samba, My Way dan Kuch2 Hota Hai

Actually, aku sangatlah nervous dan takut..sebab dah lama x perform atas stage..lagi plak, aku dah lama tinggalkan dunia band ni...i'm so nervous...my dear frenz, wish me best of luck for ACT Got Talent ni ya..pertandingan ni merupakan anjuran Kelab Berbasikal ACT (Associated Cyclosportif Trekkers) dan kami merupakan ahli2nya..(ku berbangga menjadi warga ACT)..walaupun aktiviti kami melibatkan berbasikal dan program jelajah satu Malaysia, tapi kali ini kami mencari kelainan sedikit di mana kami ingin mencungkil bakat yang ada untuk diketengahkan. Ianya bukan fokus kepada nyanyian saja, apa saja bakat yang ada, bolehlah dipersembahkan. Manalah tahu, boleh ke peringkat yang seterusnya..we have to start from below..yes, i believe it..
Pertandingan ini merupakan peringkat saringan dan akan diadakan di Dewan yang terletak di Sepang pada hari Ahad, 20 Jun 2010...tapi ianya diadakan secara tertutup which is hanya ahli ACT sahaja yang akan berada di dalam dewan tersebut..
To all My Frenz, doakan kejayaan kami berdua..kami telah berlatih sebaik yang mungkin..kalah atau menang itu adalah adat pertandingan..asalkan masing2 dapat beri komitmen yang sewajarnya dalam pertandingan ni nanti...apa yang penting, doa dan semangat dari kawan2 & sahabat handai semua...insyaallah..

2 comments:

  1. baru nak tanye ACT tu mende...hehehe...baik baik...SELAMAT BERJUANG!!! :)

    ReplyDelete
  2. hehehe...ni mesti x perasan yg highlited warna biru terkois tu..baiklah..time kasih atas sokongan dan doa..sue akan cuba yg terbaik..

    ReplyDelete

Terima kasih daun keladi,
Kepada kawan-kawan yang sudi ke mari,
Jangan segan-segan utk singgah lagi,
Ke blog yang tak seberapa ini.

Salam sayang dari A Wife♥A Mummy♥A Daughter.. ^_^

Half Purple and Blue Butterfly
 

Copyright © 2012 Reserved to A Wife ♥ A Mummy ♥ A Daughter
Design by kinara kinatara